Skip to main content
  • Je vindt bij ons ook

    Incompany Kennis(mid)dagen op maat

    Vrijwel elke Kennismiddag kunnen we ook bij jullie in-huis verzorgen. 

    Voordelen 

    • We maken een programma-op-maat, op basis van jullie wensen en (leer)behoeften.
    • Naast bestuurssecretaresses, kunnen ook afdelings- of regiosecretaresses, receptionistes  of administratief medewerkers deelnemen. 
    • De deelnemers hebben geen reistijd.

     

    Hoe gaan we te werk

    • In een (telefonisch) intakegesprek inventariseren we de leerbehoefte.
    • We doen kosteloos en vrijblijvend een voorstel voor één of meer incompany Kennis(mid)dag(en).
    • Het incompany-programma bestaat doorgaans uit (onderdelen van) bestaande Kennismiddagen, al dan niet aangevuld met inbreng vanuit de eigen organisatie.

    Aarzel niet om contact op te nemen voor meer informatie, we bespreken graag de mogelijkheden.

  • Referenties

    PublicSupport, Lisse

    Een Kennisdag Zorg, zodat TopSupporters nóg beter voorbereid in zorgorganisaties aan de slag kunnen gaan!

    Deelnemer aan deze Kennisdag-op-maat: ‘Deze Kennisdag heeft me ordening gegeven en inzicht om nog beter te prioriteren.’

    ‘Alleen maar lovende reacties over een super leerzame dag in Lisse. Zo blij met onze samenwerking!’
    Eugénie Geers-Klein Breteler, Regiodirecteur Public Support
    Werk met je ❤️ hart. 

    De Twentse Zorgcentra, Enschede

    De managementassistentes en secretaresses  hebben gezien welke mogelijkheden en kansen Office365 biedt. Welke componenten en mogelijkheden van Office 365 willen zij effectief  gaan gebruiken? Door deze Kennismiddag zijn zij goed voorbereid op deze compleet nieuwe manier van werken!

    Eleos, specialist in christelijke ggz

    ‘Kennismiddagen heeft voor ons secretariaat in de GGZ een fijne training verzorgd. Ingrid en Marjoleine begrijpen ons vak en kennen het uit eigen ervaring. Dat is echt een verademing.

    Ook weten zij te informeren over en aan te sluiten bij de ontwikkelingen in de zorg die het secretariaat raken. Zo hebben ze ons geholpen om nog beter als zelfsturend team te kunnen gaan functioneren en om onszelf meer op de kaart te zetten binnen de (veranderende) organisatie.

    Nu hebben we de goede kennis in huis om zoals van ons verwacht wordt vanuit portefeuilles te gaan werken. Dit heeft ons als team ook weer dichter bij elkaar gebracht. Dik tevreden dus!’
    Marielle Drewel-Verwoerd, Secretaresse Ambulante behandeling Amersfoort

    De Twentse Zorgcentra, Enschede

    Ontzorgen, problemen al hebben getackeld nog voor ze ontstaan, de bestuurder of manager twee stappen vóór zijn zodat zij toekomen aan hun eigen zaken; dat is de kracht van de managementassistent!

    En dat is waar het deze incompany Kennismiddag om draaide: deelnemers leerden wat ontzorgen op hoog niveau in hún situatie inhoudt en wat dit vraagt aan vaardigheden en hoe ze mogelijke verbeterstappen kunnen zetten. 

    Er wordt in duidelijke taal gesproken en dat maakt het goed te volgen/begrijpen’
    ‘Fijn om een keer aandacht te besteden aan andere aspecten dan praktische zaken.’ 
    ‘Veel herkenbaarheid vanuit dagelijkse praktijk, goed toepasbaar op ons eigen werk!’

    Radboudumc, Nijmegen

    Elke maand verzorgt de secretaressevereniging van het Radboudumc een workshop voor haar leden. Met veel plezier hebben Ingrid & Marjoleine een workshop ‘Helikopterview Zorgsector’ verzorgd.

    De secretaressevereniging Radboudumc heeft vanmiddag een zeer begrijpelijke, heldere, leerzame en interessante workshop gevolgd. “Helikopterview zorgsector; een helder overzicht op hoofdlijnen”. Uiteengezet door Ingrid de Jong en Marjoleine Kwak. Ik kan deze workshop gerust aanbevelen. Interessant en leerzaam voor iedereen!
    Jacqueline Verberk-Angenent, Hoofd Secretariaat / Management Assistent / Voorzitter SecretaresseVereniging Radboudumc

    Ommelander Ziekenhuis Groningen

    Marjan Leusink en Marjoleine Kwak hebben met de deelnemers gewerkt aan besluitvorming & vastlegging. Wat is een besluit, wie worden daarbij betrokken, welke wettelijke regels (WOR, Wkkgz, governance code Zorg en accountant) spelen hierbij een rol. Maar ook: hoe kom je tot een besluit, wat leg je vast, hoe communiceer je hierover (intern en extern) en wie bewaakt de kwaliteit/voortgang van het genomen besluit. Dit deden we aan de hand van de eigen documenten (agenda, besluitenlijst, adviesaanvraag e.d.) en de deelnemers hebben deze documenten met elkaar geactualiseerd.

    Een tweede Kennismiddag ging over de financiering van de ziekenhuiszorg. Onder de bevlogen leiding van Berthe de Jong is uitgebreid gesproken over de geldstromen; waar komt het geld vandaan, de (financiële) verbindingen tussen patiënt-ziekenhuis-zorgverzekeraar, de interne verwerking van de ontvangen gelden (planning & control cyclus) en op welke wijze het ziekenhuis verantwoording af legt (jaarrekening/jaarverslag). Het enthousiaste team secretaresses kreeg ook uitleg over termen als consolideren, horizontaal toezicht, euribor…etc.

    ‘Duidelijke, relevante en overzichtelijke  informatie, goede uitleg en op een leuke manier gegeven!’

Wil je meer weten over?

Bekijk hier xxx



Jij en je collega’s hebben geen reistijd en krijgen kennis ‘op maat’!