• Kennisdag Zorg

    Werken op afstand: zo regisseer jij de verbinding!

    We zijn allemaal om: iedereen werkt digitaal en vanuit huis. Voor velen een totaal nieuwe werksituatie. Géén projectteam om vooraf te bepalen hoe we dat aan gaan pakken, maar direct handelen om de continuïteit en de communicatie te borgen en in no time de tools ‘eigen’ maken. En de secretaresse, die regelt het wel en kan iedereen helpen om de ingezette tools optimaal te gebruiken.

    Maar aan de andere kant loop je soms achter de feiten aan: ‘Ik hoef er niet meer bij te zijn, ze hebben het al geregeld’ of ‘Er zijn afspraken gemaakt via app-groepen waar ik geen deel van uitmaak.’ Want de bestuurder en managementteam-leden kunnen 24 uur per dag inbellen, appen en laptop-vergaderen. Soms hebben ze zaken al besproken en vergeten ze jou mee te nemen in de vastlegging of uitvoering.

    Tijdens deze Kennisdag krijg je suggesties en ideeën én kun je sparren met vakgenoten. Wil jij ook (nog) beter

    • de regie houden
    • de verbinding tussen de bestuurder en de organisatie  optimaliseren
    • 'in control' blijven
    • jouw toegevoegde waarde zichtbaar maken?

    Dan is deze Kennisdag speciaal voor jou ontwikkeld! Zie hieronder het programma:

    Digitaal werken in jouw dagelijkse praktijk 

    • Voorwaarden scheppen 
      Leefregels en digitale etiquette, tips voor digitaal samenwerken en communicatie op afstand en tools zoals Ms Teams, Google Hangout, Skype, Zoom.
    • Jouw rol als facilitator en/of notulist bij een online-vergadering 
      Digitale vergaderetiquette, gebruik microfoons, professionele achtergrond, opnames maken, gebruik van breakoutrooms, werkvormen voor het stimuleren van interactie. Office tips voor notuleren op afstand, iBabs en MS Teams.
    • Contact en werkdruk
      Weten collega’s je voldoende te vinden? Is er veel afstemmingsoverleg nodig? Blijven je taken gelijk of nemen ze af of toe? 
    • Nu verankeren waar we ad-hoc in beland zijn
      Corona-crisis: leer- en verbeterpunten delen met je vakgenoten. Het goede verankeren zodanig dat iedereen, ook ‘onwillige’ collega’s, aangesloten blijft.

      Lunch 

    De nieuwe realiteit: zo behoud je het goede van op afstand werken 

    • Urgentiebesef en verantwoordelijkheidsbesef
      * In mum van tijd werken we anders
      * Van solitair naar samen
    • Sturing & rollen en taken
      * Heldere doelen
      * Kaders en vrijheid
    •  Samenwerken en groepsgevoel
      * Afstemmen en overdraagbaar maken
      * Motivatie hooghouden
    • Leren & ontwikkelen
      * Zelfmanagement en welbevinden
      * Digitaal vaardig
    • In beeld en zichtbaar
      * Voorbeeldgedrag en duidelijkheid in wat je doet
      * Letterlijk professioneel in beeld

    Resultaat

    Je hebt zicht op welke inzet nodig is om online tools zo optimaal mogelijk te benutten. Met de praktische en heldere tips van de trainers en je vakgenoten kan jij je voordeel doen bij een verdere verdieping van jouw verbindende rol naar de bestuurder en de overige collega’s. Je hebt gehoord hoe je vakgenoten omgaan met de inzet van digitale middelen en hoe zij de bestuurder, leden van de Raad van Toezicht en collega’s (beter) mee krijgen in de gewenste aanpak. Met deze ervaringen kan jij vervolgstappen zetten!

    Trainers

    Deze training wordt verzorgd door Inge Verweij en Marianne Smits van AVK. Dit garandeert een optimale mix van kwaliteiten én voldoende mogelijkheid tot interactie en kennisuitwisseling.

  • Deelnemers 2021

    Eén of meerdere secretaresses uit deze organisaties schreven zich in:

    19 maart 2021:
    Eleos / Amersfoort
    Liante Zorggroep / Oosterwolde


Algemene informatie

  • Type:

    Kennisdag

  • Prijs:

    € 550 excl. btw
    incl. lunch

  • Data:

    7 oktober 2020 geannuleerd
    19 maart 2021

  • Tijd:

    09.30 - 17.00 uur

  • Locatie:

    AristoMeetingPlaza /  Utrecht





Corona: zó werken wij nu!

Prima  samen aan de slag met inachtneming van de RIVM-maatregelen. Lees meer...